National Key Result Areas

2013 telah Menjelma

Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang

* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.

Permulaan Perjalanan kita

Jom baca Quran

Pusat Sumber Sekolah

NILAM 2013

VLE

Kursus Pembinaan Blog Negeri Johor.

Friday, January 29, 2010 at 3:12 PM






Salam,

Alhamdulilah hasrat untuk merialisasikan kursus pembinaan blog untuk semua Setiausaha Daerah Majlis Guru Cemerlang telah dapat dilaksanakan pada 29 hingga 31 Januari 2010. Kursus yang diadakan di Hotel landmark Batu Pahat ini dihadiri oleh 25 orang peserta yang terdiri dari setiausaha dan penolong setiausaha MGC daerah negeri Johor. Adalah diharapkan kursus ini akan dapat mewujudkan satu rangkaian blog yang ditunjangi oleh blog MGC Negeri Johor sendiri. ianya bukan sahaja dapat dijadikan sumber rujukan oleh semua guru dan murid di negeri Johor malah dapat digunakan oleh semua guru Cemerlang untuk berkongsi Ilmu dengan warga pendidik. Apa yang lebih penting kursus ini juga diharapkan dapat melahirkan jurulatih-jurulatih diperingkat daerah untuk membudayakan penggunaan ICT sebagai salah satu wadah dalam pendidikan negara. Selamat berkursus.

1.0 Rasional:

Kursus ini diadakan.

1. Berketepatan dengan perkembangan semasa, penggunaan ICT dalam pendidikan merupakan salah satu kaedah penyampaian maklumat dan pengetahuan baik kepada semua guru cemerlang , guru-guru mahupun pelajar-pelajar yang dapat digunakan secara “online” dan tanpa batasan.

2. Laman blog Majlis Guru Cemerlang Negeri Johor perlu diperbaharui dan dikemaskinikan dengan maklumat terbaru dan wajah terkini. Malah amat perlu diwujudkan satu rangkaian antara Majlis Guru Cemerlang Negeri Johor dengan Majlis Guru Cemerlang peringkat daerah masing-masing. Rangkaian ini pastinya mampu memberikan maklumat , pengetahuan, dan sebagai sumber rujukan kepada semua Guru Cemerlang dan warga pendidik di negeri Johor. Secara tidak langsung ianya akan meningkatkan peranan Majlis Guru Cemerlang itu sendiri.

2.0 Objektif:

1. Mengemaskini dan mewujudkan semula Blog MGC Negeri Johor dan dilinkkan dengan blog MGC seluruh daerah di negeri Johor.

2. Memberikan pengetahuan dan kemahiran secara sistematik kepada semua Setiausaha daerah dan negeri bagaimana menghasilkan dan mengendalikan blog untuk Majlis Guru Cemerlang daerah masing-masing.

3. Mewujudkan rangkaian jurulatih pembinaan blog di daerah masing-masing dengan harapan ianya dapat diperkembangan serta dibangunkan dan oleh seluruh Guru Cemerlang di Johor ini, selaras dengan perkembangan dan penguasaan teknologi maklumat terkini.

4. Menjadikan Blog MGC Negeri Johor dan rangkaiannya sebagai sumber rujukan, maklumat , pengetahuan dan info terkini kepada semua Guru Cemerlang, guru-guru dan pelajar-pelajar di seluruh negeri Johor dan Malaysia.

3.0 Kumpulan sasaran :

Setiausaha negeri dan daerah masing – masing
20 orang S/U dan penolong S/U daerah
3 orang S/U negeri dan penolong S/U
2 orang Fasilitator

Jumlah keselutuhan : 25 orang

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin

Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")

Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com

© Copyright 2010, All Rights Reserved