National Key Result Areas

2013 telah Menjelma

Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang

* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.

Permulaan Perjalanan kita

Jom baca Quran

Pusat Sumber Sekolah

NILAM 2013

VLE

Scan spyware Vista

Wednesday, July 14, 2010 at 4:50 PM

Scan spyware Vista


Ramai yang dah menggunakan Vista tapi ramai yang tak perasan yang Windows Vista sudah dilengkapi dengan antispyware, namanya Windows Defender. Aplikasi ini secara otomatik akan melakukan scan dengan cepat terhadap isi komputer setiap pagi. Tujuannya adalah memastikan anda dapat bekerja dengan aman damai pada hari itu.

Apabila windows defender detect adanya spyware, Windows Defender akan mengeluarkan sebuah popup yang menyatakan adanya spyware di sistem anda. Anda boleh membersihkan spyware tersebut dengan satu kali klik [Remove].


Namun, cara tersebut tidak dapat membersihkan spyware secara penuh sebab pemeriksaan yang dilakukan Windows Defender adalah pemeriksaan cepat yang tidak diikuti pemeriksaan seluruh isi hard disk. Oleh kerana itu, bila Windows Defender pernah menampilkan peringatan adanya spyware, lakukan pemeriksaan penuh terhadap sistem Anda.

Caranya:
1. Klik button Start, klik Windows Defender pada kotak pencarian dan tekan [Enter].
2. Setelah Windows Defender terbuka, klik arrow bawah yang terdapat di sebelah butang Scan dan pilih Full Scan.
3. Tunggulah beberapa saat sampai proses scan selesai.
4. Setelah selesai, hasilnya akan dikeluarkan. Jika PC Anda terjangkit spyware, daftarnya akan ditampilkan oleh Windows Defender. Klik Review Items untuk mengetahui apa yang akan terjadi dan bagaimana nak mengatasinya.
5. Pada layar Scan Results, semua software berbahaya yang ‘terdetect’ Windows Defender akan senaraikan. Klik button [Remove All], untuk membersihkan semua “sampah” spyware.

sumber:http://www.isuhangat.net


0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin

Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")

Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com

© Copyright 2010, All Rights Reserved