National Key Result Areas

2013 telah Menjelma

Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang

* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.

Permulaan Perjalanan kita

Jom baca Quran

Pusat Sumber Sekolah

NILAM 2013

VLE

Lawatan Penanda Aras SMK Kahang Bt. 23

Sunday, November 7, 2010 at 3:22 AM




Salam,

Program:Lawatan Penanda Aras
Tarikh :3.November 2010
Masa:7.45 pagi -12.00  tengahari

Alhamdulilah,satu lawatan penanda aras telah dilakukan oleh rakan Guru Perpustakaan dan Media yang diketuai oleh Cik Hasniza binti Said bersama 3 orang rakan pengurus Pusat Sumber Sekolah Menengah Kebangsaan Kahang Batu 23 yang terdiri dari Pn.Ili Amalina Abdullah,Cik AzlinaHani Bt Ithnin dan Cik Cheng Chuan Leng.

Melalui lawatan tersebut, beberapa perkara telah dibincangkan untuk memberikan kefahaman kepada rakan-rakan guru yang hadir untuk.
1.Membangunakn Pusat Sumber Sekolah
2.Pengurusan Pusat Sumber Sekolah
3,Fail-fail
4. Aktiviti
5.Peranan Panitia bersama Pusat Sumber sekolah
6. lawatan ke bilik-bilik khas

Bagi pihak Pusat Sumber Sekolah,SMKJM merakamkanjutaan terima kasih kepada rakan-rakan pengurus PSS dari SMK.Kahang Batu 23 yang sudi hadir dan menjadikan PSS SMKJM ini sebagai penanda aras dalam bersama usaha meningkatkan peranan dan fungsi PSS di sekolah dan di daerah Kluang itu sendiri. Perkongsian ilmu dan idea amat diperlukan untuk membangunakan PSS KITA.

Selain dari itu,adalah diharapkan pihak-pihak yang bertanggungjawab akan terus melaksanakan kursus-kursus yang berkaitan dengan pusat sumber sekolah. Memandangkan masa kini, ramai guru perpustakaan dan media yang dilantik adalah guru-guru baru mengajar dan mempunyai kepelbagaian bidang akademik bukan sains perpustakaan . Jesteru itu, perlu bagi guru-guru baru ini . memahami dan mendalami konsep Pusat Sumber Sekolah itu sendiri. Mudah-mudahan usaha yang baik ini akan menghasilkan pengurusan PSS yang cekap dan berkesan.

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin

Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")

Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com

© Copyright 2010, All Rights Reserved