National Key Result Areas

2013 telah Menjelma

Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang

* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.

Permulaan Perjalanan kita

Jom baca Quran

Pusat Sumber Sekolah

NILAM 2013

VLE

Usaha mencapai target dalam masa 6 bulan

Monday, July 18, 2011 at 4:31 AM
Salam,





Buat teman-teman pengunjung Blog saya ribuaan kemaafan dipohon kerana telah berbulan tidak menulis di blog ini, meskipun sepanjang masa itu pelbagai perkara telah dilalui. berkongsi kesibukan dan mengejar  untuk menyiapkan dan memulihkan sekurang-kurang 85 peratus fungsi PSS. meyiapkan keceriaan, susun atur perabut  bahan buku, automasi bahan, menyusun semula pengurusan PSS termasuk memantau perjalanan pengawas PSS dan pelbagai tugas-tugasan media yang lain. Sedihnya apabila komputer di PSS kena sambar dengan kilat, dua PC terlibat...dan dua kali kena tahun ni....Membaiki sistem Lan wifi satu sekolah yang rosak disambar kilat.

Sabarnya.... tuhan sahaja yang tahu.. tu belum nak selesaikan NILAM dengan memasukan data lebih kurang 1900 pelajar yang setiap tahun kelasnya berubah.. Guru-guru lain tak tahu ...ada yang menyangka kita duduk goyang kaki di PSS.Duduk diam-diam dapat relief yang banyak hampir  10 hingga 12 waktu seminggu terkejar-kejar dibuatnya plus dengan mengajar 11 waktu seminggu .. Tak tahu le apa nak cakap. pejabat PSS yang baru tingginya tingkat empat, turun naik.. kurus badan dibuatnya.

Berfikiran positif perlu diasak dalam pemikiran kita, sentiasa bermotivasi tuntutan hari-hari... nasib baik ada rakan guru yang membantu... senanglah sikit kerja-kerja memulakan satu yang baru. Alhamdulilah berjaya juga menguruskan perjalanan PSS  sedikit demi sedikit dan mencapai target dalam masa 6 bulan yang telah ditetapkan. Kerja yang terselindung dan tak nampak dek mata kasar orang lain, memang mencabar wibawa kita, di situlah kekuatan diri dan peribadi  amat dituntut. Bergerak sebelum disorong, berfikir sebelum buntu menjadi amalan diri. Sabar je.. lah.

Syukur juga, pelbagai kekangan telah dapat diatasi sedikit demi sedikit...dah boleh mula menulis di blog ini. sebenarnya banyak perkara juga perlu dikongsikan dengan rakan-rakan sepanjang kehilangan mood untuk menulis.. Insyaalah akan kembali semula di laman maya ini...

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin

Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")

Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com

© Copyright 2010, All Rights Reserved