National Key Result Areas

2013 telah Menjelma

Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang

* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.

Permulaan Perjalanan kita

Jom baca Quran

Pusat Sumber Sekolah

NILAM 2013

VLE

Guru Cemerlang di Mana?

Wednesday, December 28, 2011 at 7:52 PM
Salam,
buat rakan-rakan guru cemerlang, perubahan sistem SSM kepada SBPA meletakan diri kita bingung dimanakah kedududkan Guru Cemerlag itu sendiri. Pelbagai persoalan timbul dan membuat kan kita resah gelisah . Adakah GC akan dibubarkan? Apakah nasib kita sebagai GC? Di manakah kedudukan kita sebagai GC dalam SBPA. Permasalahan yang bermain di kotak pemikiran kita memudarkan semangat kerja dan iltizam yang telah dibina sekian tahun lamanya. saya telah menerima banyak panggilan yang bertanyakan kedudukan GC dalam SBPA.

Rakan-rakan sekelian melalui maklumat yang diterima  dari En. Suresh S/U GC Negeri Johor mengatakan hasil taklimat yang telah dihadiri oleh beliau kedudukan GC adalah seperti berikut.

1. Guru Cemerlang diletakan di bawah Guru Wibawa mengkut gred masing-masing
2. Guru Cemerlang boleh melalui 2 laluan untuk ke gred seterusnya contohnya;
   a. mengikut Sistem Baru SBPA 8 tahunh 41, 8 tahun 48 dan 6 tahun 52
   b.mengikut fast trek dengan penyeliaan nazir terus ke gred yang seterusnya  tak perlu tunggu 8/6
      tahun untuk ke gred seterusnya ( macam biasa)

Alhamduliah , ingatkan GC akan dibubarkan, Bilik kita dah siap dengan cantik dan boleh digunakan semaksimun mungkin. Insyaalah. Namun begitu dialu-alukan dermawan dalam segala bentuk untuk mencantik dan mencerikan bilik saketerian Guru Cemerlang dan Guru Perpustakaan Media daerah Kluang. Terima kasih...

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin

Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")

Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com

© Copyright 2010, All Rights Reserved