National Key Result Areas

2013 telah Menjelma

Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang

* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.

Permulaan Perjalanan kita

Jom baca Quran

Pusat Sumber Sekolah

NILAM 2013

VLE

Persatuan Pusat Sumber Sekolah Negeri Johor

Monday, April 1, 2013 at 10:54 PM
Matlamat Penubuhan


1.Menyatukan semua golongan yang berminat dalam aktiviti yang berkaitan dengan Perpustakaan Sekolah.


2.Menyelaras dan bekerjasama dengan Pihak Berkuasa, Agensi Awam dan  Swasta serta Persatuan-Persatuan yang terlibat secara langsung atau tidak langsung  dengan Perpustakaan Sekolah.


3.Meningkatkan pengetahuan, kemahiran, latihan, pengelolaan dan  pembangunan Perpustakaan Sekolah Negeri Johor.


4.Mewujudkan budaya membaca serta penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi.


5.Menerbit dan mengedarkan bahan bacaan dan maklumat berkaitan dengan Perpustakaan Sekolah Negeri Johor dengan syarat mendapatkan kebenaran daripada Pihak Berkuasa tertentu terlebih dahulu

Salam,

Persatuan Pusat Sumber Sekolah telah berjaya di aktifkan kembali pada  31 Febuari 2013 setelah penubuhnya awalnya pada 26 Mei 2005 . Jutaan terima kasih dan penghargaan di berikan kepada Tn. Hj. Ishak bin Mahbob KPP BTPNJ di atas usaha murni beliau untuk menghidupkan kembali persatuan ini. Agar ianya terus berfungsi menjana pembangunan dan perkembangan Pusat Sumber Sekolah seluruh Johor bersama-sama usaha kental Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Johor.

Sebagai GPM kita harus sedar dan bersyukur dengan kewujudan persatuan ini dapatlah kita meneruskan usaha yang bersungguh untuk membantu rakan-rakan   GPM di sekolah  seluruh Johor melalu pelbagai program yang terancang untuk mewujudkan  sebuah pusat sumber sekolah yang menepati piawaian KPM itu sendiri.

Usaha yang murni harus kita sokong dan sambut dengan tidak berbelah bagi dengan menjadi ahli persatuan yang diwakili oleh insitusi sekolah kita. Gembelangan tenaga dan kewangan yang besar akan membantu untuk mengerakan persatuan ini dengan lebih baik dan memberikan kesan yang besar dalam perkembangan pusat sumber kita. Apatah lagi dengan kepimpinan yang penuh cakna dan bervisi akan menambahkan lagi keyakinan kita untuk terus bersama mengorak langkah membina keupayaan dan meningkatkan kemahiran kita dalam mengurus pusat sumber sekolah.

Marilah kita semua rakan GPM  Kluang dan khususnya seluruh Johor  menyahut cabaran dan memainkan peranan yang bersungguh dalam menjayakan pelbagai aktiviti yang  telah dirancang dan akan dilaksanakan untuk menjamin peningkatan martabat pusat sumber dan GPM itu sendiri.

Berpesatuan meningkatkan Kualiti.

Ismail Yon
Kluang, johor. 
 
 

0 comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin

Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")

Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com

© Copyright 2010, All Rights Reserved