National Key Result Areas

2013 telah Menjelma

Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang

* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.

Permulaan Perjalanan kita

Jom baca Quran

Pusat Sumber Sekolah

NILAM 2013

VLE

Pusat Sumber Sekolah lambakan Ilmu Pengetahuan

Tuesday, April 16, 2013 at 6:20 PM
Salam,

Seringkali kita melihat para pelajar dan guru -guru jarang menggunakan pusat sumber sekolah sebagai tempat untuk meneruskan aktiviti pembelajaran selepas waktu persekolahan. Beberapa faktor boleh diambil kira seperti pss terletak ditempat yang jauh. di tingkat empat. panas  dan tidak selesa , kekurangan bahan rujukan dan bacaan yang menarikminat pelajar serta pss ditutup kerana tidak ada guru mahupun pembantu pss untuk memastikan ianya beroperasi seperti yang dikehendaki oleh pelanggannya. PSS dengan peruntukan pcg sedia ada mahupun melalui bantuan komuniti setempat harus diperlengkap dengan segala kelengkapan dan bahan yang memadai untukmenarik minat para pelajar mengunjungi dan menggunakan nya pada setiap masa.

 Usaha yang tinggi dan gigih harus digembelingkan oleh semua pihak untuk memastikan kemahiran pembelajaran kendiri dapat dipraktikan oleh pelajar sama ada dengan bimbingan guru ataupun tidak. Memandangkan pss adalah wadah yang perlu diikuti dan digunakan oleh para pelajar selepas dari alam persekolahan untuk menuju zaman kolej dan universiti. Langkah pertama di pusat sumber sekolah akan memberikan dan memperluaskan  peluang serta berkeupayaan  meningkatkan kecemerlangan sesaorang pelajar . Sesungguhnya pusat sumber sekolah mampu memartabatkan kecemerlangan sesaorang individu. Manakala guru-guru yang menggunakan pusat sumber sekolah sebagai tempat untuk membimbing pelajar dengan menggunakan bahan bahan yang disediakan oleh diberikan pujian dan galakan untuk memastikan para pelajar ini cinta buku dan merindui lambakan ilmu. Apatah lagi jika ianya disediakan secara percuma dan selesa.Tahniah cikgu!















1 Responses to Pusat Sumber Sekolah lambakan Ilmu Pengetahuan

  1. Unknown Says:

    Salam cikgu..sy cikgu aisyah dr n9. Sy bermint berkenaan isu nilam pss nie.. boleh x sy dptkn akaun fb cikgu. Cz ade bbrp persoalan yg ingib sy ajukan..tq.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin

Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")

Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com

© Copyright 2010, All Rights Reserved