2013 telah Menjelma
Tahun 2013 telah muncul kini, Untuk terus kita berjuang sebagai pendidik berdedikasi.
Kuatkan iltizam, semangat, jati diri, ketekunan, kerjasama,perihatin, bersungguh,positif, berpandangan jauh dan meningkatkan kecemerlangan pendidikan dan bidang tugas kita.InsyaAllah.
Walau terhalang terus berjuang
Biar terintang tetap cemerlang
* Tn. Hj. Sufa'at bin Tumin Mantan Pengarah Pelajaran Johor.
Sunday, December 27, 2009
at
7:07 AM
| Posted by
Ismail Yon
Salam,
Alhamdulilah masa cuti yang amat terbatas ini saya telah berpeluang mengikuti lawatan Penanda Aras anjuran MGC Johor ke Utara, ke IAB dan USM. Dalam lawatan yang disertain oleh 26 orang ahli MGC Johor ini kami telah berpeluang mendengar ceramah dan berukar pandangan dengan Dr Zuraida pensyarah USM mengenai pedadosi dalam pendidikan. Sesungguhnya pembelajaran berasaskan projek yang menekan kepada pelbagai kemahiran seperti komunikasi, penulisan, krativiti, ICT dan seumpamanya perlu diberikan penekanan sesuai dengan keadaan masa kini. Malah penguasaan kesemua kemahiran pedadogi perlu bagi seorang guru untuk mengatasi segala masalah pebelajaran murid apatah lagi yang datangnya dari kecerdasan yang pelbagai
Lebih menarik lagi kami diberi kesempatan untuk berjumpa dengan YB Fuad Zarkashi Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia, sempat makan bersama dan mendengar pandangan YB sendiri mengenai perjalanan dunia pendidikan masa kini. Tahniah kepada MGC Johor di atas lawatan yang dianjurkan...Terima kasih jua kepada YDP MGCM yang telah melayan kami dengan baik ketika di Kedah.
| |
PENAFIAN: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam laman ini. Suapan RSS dari blog dan laman web lain tidak mencerminkan dasar serta pendirian admin
Sesuai dipapar menggunakan IE versi 8.0 ke atas dan Mozilla Firefox yang terkini dengan resolusi 1024 x 768 bagi mendapatkan paparan yang terbaik("Best Viewed")
Hakcipta Terpelihara © 2010 mlyn02@yahoo.com
© Copyright 2010, All Rights Reserved
0 comments